在漁人碼頭裡的海灣餐廳聽到駐唱的BAND演唱這首..
現在仍覺得它是耐聽不厭的抒情音樂..
Don't Know Why屬於爵士藍調風格..曲風感覺頗慵懶的..
蠻適合住在現今生活步調太快的都市人..
有助於放慢腳步稍微休息一下..
輕啜咖啡.小點心..下午茶時間就是可以這麼悠閒..
 


 

Don't know why               Norah Jones
不知為何         諾拉瓊絲

I waited till I saw the sun 枯等著終於見到第一道曙光
Don't know why I didn't come 不懂自己為何沒現身
I left you by the house of fun 將你留在我倆歡聚的地方
Don't know why I didn't come 不懂自己為何未現身
Don't know why I didn't come 不懂自己為何未現身


When I saw the break of day 當我看到破曉的天空
I wished that I could fly away 期盼自己能遠走高飛
Instead of kneeling in the sand 而不是跪坐在沙灘上
Catching teardrops in my hand 用雙手盛滿淚水
My heart is drenched in wine 我只能藉酒消愁
But you'll be on my mind 但你會縈繞在我心頭
Forever 直到永遠


Out across the endless sea 一望無際的大海外
I would die in ecstasy 我願在狂喜中離開人世
But I'll be a bag of bones 但我不過是一具行屍走肉
Driving down the road alone 獨自走完寂寞的人生旅程


My heart is drenched in wine 我只能藉酒消愁
But you'll be on my mind 但你揮之不去的身影一直縈繞在我心中
Forever 直到永遠
Something has to make you run 有些事情讓你逃避


Don't know why I didn't come 不懂自已為何沒現身
I feel as empty as a drum 我像一面虛無的鼓
Don't know why I didn't come 不懂自己為何沒出現
Don't know why I didn't come 不懂自己為何沒出現
I don't know why I didn't come 我不懂自己為何沒出現

歌詞翻譯..安德森之夢 http://www.tacocity.com.tw/abs1984/

arrow
arrow
    全站熱搜

    papillonami 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()